Pomagamy naszym Klientom budować efektywną organizację:
Audyt organizacyjny
W ramach audytu, dokonujemy kompleksowego przeglądu istniejących w firmie procesów, systemów i procedur do zarządzania organizacją. Oprócz tego, w czasie wywiadów z pracownikami firmy, badamy kulturę organizacyjną i poziom zaangażowania pracowników.
Efektem audytu organizacyjnego jest raport opisujący obszary wymagające zmian lub usprawnień oraz rekomendacje dotyczące priorytetów organizacyjnych i wybranych rozwiązań.
Doradzamy, w jaki sposób należy zmieniać narzędzia i procesy, aby można było osiągnąć oczekiwane rezultaty w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Rekomendujemy, jak należy rozwinąć funkcjonujące systemy i praktyki aby przyniosły wymierne korzyści.
Zakres audytu organizacyjnego:
- kultura organizacyjna i marka pracodawcy,
- proces rekrutacji i zarządzania talentem,
- struktury organizacyjne,
- proces zarządzania wynikami pracy,
- strategia i system wynagrodzeń,
- polityki i procedury do zarządzania organizacją,
- wskaźniki do mierzenia efektywności organizacji i systemów zarządczych.
Strategia organizacyjna (HR)
Nasze działania rozpoczynamy od zrozumienia Misji i Wizji firmy oraz jej długoterminowej strategii. Analizujemy uzyskiwane przez firmę rezultaty (szczególnie w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi) i poziom zaangażowania pracowników, które jest kluczowe dla osiągania przez firmę oczekiwanych wyników finansowych i niefinansowych. Dokonujemy kompleksowego przeglądu istniejących w firmie procesów, systemów i procedur do zarządzania organizacją.
Na tej podstawie przygotowujemy raport opisujący obszary wymagające zmian lub usprawnień oraz rekomendacje dotyczące priorytetów organizacyjnych i wybranych rozwiązań.
Doradzamy, w jaki sposób należy zmieniać narzędzia i procesy, aby można było osiągnąć oczekiwane rezultaty w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Rekomendujemy, jak należy rozwinąć funkcjonujące systemy i praktyki aby przyniosły wymierne korzyści. Pomagamy organizacjom zrealizować wyznaczone cele oraz wybrać strategię, która zapewni sukces firmy.
Struktury organizacyjne, modele operacyjne, reorganizacja
Nasi konsultanci posiadają doświadczenie w zakresie tworzenia różnych struktur organizacyjnych, które zapewniają realizację długoterminowej strategii firmy.
Tworząc odpowiednio dopasowaną strukturę organizacyjną, koncentrujemy się na:
- Misji i Wizji firmy,
- długoterminowej strategii,
- wskaźnikach produktywności struktury,
- zaprojektowaniu stanowisk pracy,
- ustaleniu zależności i podziale odpowiedzialności i funkcji zarządczych,
- przyporządkowaniu kompetencji,
- wdrożeniu procesu monitorowania efektywności struktury.
W wielu przypadkach, efektem pracy nad nową strukturą organizacyjną jest potrzeba przeprowadzenia restrukturyzacji. Jej celem jest usprawnienie procesów, zminimalizowanie biurokracji oraz obniżenie kosztów.
Nasi konsultanci posiadają udokumentowane doświadczenie w zakresie przeprowadzania działań restrukturyzacyjnych, zwolnień grupowych, programów „outplacement” oraz zarządzania zmianą.
Kluczowe wskaźniki do badania efektywności organizacji
Badanie zaangażowania pracowników
Budując strukturę organizacyjną skupiamy się na:
Polityki i procedury
Każda firma, która chce odnieść sukces na rynku, musi posiadać odpowiednie mechanizmy zarządcze. Do tych mechanizmów zaliczamy polityki i procedury, dzięki którym firma:
- zachowuje spójność w podejściu do każdego pracownika i każdej sytuacji,
- zapewnia odpowiedni poziom kosztów,
- reguluje kompetencje i dzieli odpowiedzialność za zarządzanie poszczególnymi obszarami.
Konsultanci Zachorowska & Partners pomagają wybrać odpowiednie polityki i procedury do zarządzania organizacją. Dokonują kompleksowego przeglądu istniejących w firmie procesów i procedur, doradzają, w jaki sposób należy je zmieniać, aby osiągnąć oczekiwane rezultaty w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Rekomendują, w jaki sposób rozwinąć funkcjonujące praktyki aby przyniosły wymierne korzyści.
W ramach zrealizowanych przez nas projektów, zostały przygotowane między innymi:
- Regulamin Pracy i Wynagradzania, Regulamin Funduszu Świadczeń Socjalnych,
- Program wprowadzania nowych pracowników do firmy,
- Polityka samochodowa, Polityka używania telefonów służbowych,
- Polityka płacowa, Polityka dofinansowania dalszej edukacji i nauki języka angielskiego,
- Procedura rekrutacji wewnetrznej i zewnetrznej.